راه 42 ساله کاراته جهان از توکیو تا پاریس(1)
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

راه 42 ساله کاراته جهان از توکیو تا پاریس(1)

شاید اگر پی گیری و تلاش ژاکوب دلکور رئیس فرانسوی متوفی اتحادیه کاراته اروپا نبود، مسابقات کاراته قهرمانی جهان که پنج هفته دیگر شاهد برگزاری بیست و یکمین دوره آن در پاریس فرانسه خواهیم بود، به این زودی ها وجود خارجی پیدا نمی کرد.

در سال 1970 وقتی دلکور به ساساگاوا، رئیس اتحادیه سراسری کاراته ژاپن قول داد پای کاراته کاهای کشورهای مختلف جهان را برای حضور در مبارزاتی مهیج به توکیو ژاپن باز کند، آنگاه اولین دوره رقابتهای قهرمانی جهان در ماههای واپسین سال 1970 با حضور 178 ورزشکار از 33 کشور رسماً گشایش یافت، مسابقاتی که تنها در دو بخش کومیته تیمی و آزاد (یک امتیازی) برگزار گردید.
از آن تاریخ تا امروز که قرار است پاریس برای دومین بار میزبان کاراته کاهای جهان باشد، بیش از چهار دهه می گذرد. در آستانه بیست و یکمین دوره پیکارهای جهان، خیلی خلاصه مروری خواهیم داشت بر تاریخ 42 ساله این رقابتها.
در بخش اول چهار دوره نخست این رقابتها را بررسی می کنیم که در دهه هفتاد میلادی که در سالهای 1975،1972،1970و 1977 به ترتیب در توکیو ژاپن، پاریس فرانسه، لانگ بیج آمریکا و توکیو ژاپن برگزار شد.

اولین دوره 1970
میزبان: توکیو- ژاپن
تعداد شرکت کننده: 178 کاراته کا از 33 کشور
در نخستین دوره همانطور که در مقدمه مطلب اشاره شد، مسابقات در دو بخش کومیته تیمی و مبارزات آزاد(3 امتیازی) پیگری شد که در هر رده ژاپنی ها حرف اول را زدند، وادا اولین قهرمان کاراته جهان بود که موفق شد در فینال کارینو از کانادا را شکست دهد. کاراته کاهای آمریکا و فرانسه هم سوم مشترک شدند. در کومیته تیمی هم سه تیم ژاپنی بر سکوهای قهرمانی ایستادند.

دومین دوره 1972
تعداد شرکت کننده: 220 کاراته کا زا 22 کشور
در مسابقات ایپون وتابه از برزیل با غلبه بر هیگینس از انگلستان فاتح مبارزات شد. شرکت کنندگان یوگسلاو و فرانسه به طور مشترک روی سکوی سوم ایستادند. در کومیته تیمی هم فرانسه اول شد، ایتالیا به مقام دوم دست یافت و انگلستان و سنگاپور مشترکاً عنوان سومی را جشن گرفتند.

سومین دوره 1975
میزبان: لانگ بیج آمریکا
تعداد شرکت کننده: 300 کاراته کا از 30 کشور
پس از تاخیری یکساله، سومین دوره پیکارهای جهانی با فینالیست شدن دو ژاپنی و عنوان سومی یک فرانسوی در بخش ایپون به کار خود پایان داد، ضمن اینکه در کومیته تیمی انگلستان مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد و ژاپن و هلند دوم و سوم شدند.
از ایران هم فرهاد وارسته و فرخ مشفق حضور داشتند.

چهارمین دوره1977
میزبان: توکیو- ژاپن
تعداد شرکت کننده: 400 کاراته کا از 40 کشور
بعد از هفت سال بار دیگر ژاپن میزبانی را به عهده گرفت . در جام چهارم و در کمال ناباوری ابداع کنندگان کاراته نه در بخش ایپون و نه در کومیته تیمی موفق به کسب مدال نشدند. در پیکارهای انفرادی هلند با روتهوف طلا گرفت. انگلستان به مدال نقره رسید و نمایندگان اسپانیا و چین تایپه در کنار هم روی سکوی سوم ایستادند. در کومیته4 تیمی هلندیها مدال طلا را از آن خود کردند، آلمان نایب قهرمان شد و ایران و فرانسه مشترکاً به مقام سوم رسیدند. تیم ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و در کومیته تیمی با ترکیب محمود آرین خو، جمشید سلیمی، هوشنگ اتحاد، علیرضا احسانی و محمود شیری به مدال برنز رسید.
تیم ایران ابتدا هند را 4 بریک شکست داد سپس با حساب 3 بر یک از سد آمریکا گذشت و در دور سوم اسپانیا را مغلوب کرد، در گام چهارم پس از تساوی 2 بر2 در امتیاز شماری تکنیکی با یک وازاری (نیم امتیاز) نتیجه را واگذار کرد. در آخرین مبارزه هم در مصاف با تیم فرانسه نتیجه بازی قبلی تکرار شد(2بر2 و شکست در امتیاز شماری تکنیکی) تا تیم ایران پایین تر از هلند و آلمان بر سکوی سوم قرار بگیرد. ایران تنها تیم قاره آسیا بود که جزو رده بندی قرار گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:هیات کاراته,رئیس هیات کاراته,هیات کاراته قم,هیات کاراته استان قم,حسن عابدی,کاراته,قهرمان کاراته,قهرمانان کاراته,کاراته قهرمانی,تیم ملی کاراته,غلامرضا دباغیان,علیرضا کتیرایی,حبیب اله ناظریان,تیم ملی,مسابقات آسیایی,آسیایی تاشکند,مسابقات جهانی,جهانی پاریس,مسابقات غرب آسیا,تیم ملی بزرگسالان,اردو تیم ملی,افتخارات کاراته,افتخار آفرینان کاراته,ستارگان کاراته,برترینهای کاراته,قهرمانان کومیته,علیرضا قاضی,سعید علیپور,امیرمهدی زاده,مهدی حاتمیان,وحید حسنی پور,حامد زیگساری,محمدرضا بخشی لو,سعید احمدی,ابراهیم حسن بیگی,محمدهادی داود آبادی,ناصر نجفی,منصور حسن بیگی,علی فداکار,امیر امیری,مهدی سلطانی,ذبیح اله پورشیب,سامان حیدری,سجاد گنج زاده,احمدلو,مسعود احمدلو,سنسی احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,مربی کاراته,برترین مربی,مربی فنی,اخبار کاراته,اخبار ورزش کاراته,ورزش کاراته,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 2024
بازدید کل : 642387
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل